יום שבת, 9 ביולי 2011

החומר ממנו עשויים חלומות

מה אני אגיד לכם חברים? חם. חם לי בחוץ, חם לי בפנים (אני מתגוררת בדירה היחידה בגוש דן שאיננה מצויידת במזגן), חם לי בבוקר, חם לי בערב, חם לי בלילה, חם חם חם. לוח השנה מראה שמוקדם מכדי לספור את הימים עד להקלה באקלים המשוגע שלנו, ועל כן החלטתי להפוך לימונים ללימונדה צוננת ולהעלות את הטמפרטורה מחם, ללוהט במיוחד.

כשהחלטתי שאני נרשמת ללימודי איפור, התקשרתי לבית הספר בו למדתי וביקשתי לדעת מהי הפרוצדורה שבסופה אנחת בשיעור איפור גוף, ואיך אנחנו מתקתקים פה עניינים כי אין לי סבלנות להתעסק בזוטות (הסתרת קמטים והרזיית לחיים עגלגלות הרגישה כאילו היא ממני והלאה).
לדאבוני, הוסבר לי שאצטרך ראשית להרשם לקורס בן חצי שנה שבו אלמד איפור 'יופי ואופנה' ורק לאחר מכן אוכל להגיע לתכלס. אני אומרת תכלס משום שידעתי תמיד שאיפור גוף מתחבר לי ישר לווריד בו זורם דם של בחורה שמציירת מאז שהיא יודעת להחזיק מכחול בידה. להפתעתי ושמחתי הרבה, דווקא מצאתי ענין רב בשיעורי איפור יופי, למשך 4 שיעורים שלמים. מה חבל שתכנית הלימודים כוללת 25 שיעורים. את 5 החודשים הבאים ביליתי בשחזור בלהות של שנותיי בתיכון שכללו בעיקר הברזות, עישון חפוז בפינות חשוכות והמתנה דרוכה לכך שיגמר. רק שהפעם ובניגוד גמור לתיכון, אני יודעת בדיוק מה יקרה כשיגמר. מה שיקרה זה שאלמד להפוך כל חזה שעיר לקנבס עתיר טקסטורה.

גילוי נאות: אני מאוד אוהבת את הכלות שלי. גם את כל הנשים המקסימות עבורן יצרתי אי פעם איפור ערב אני זוכרת ומוקירה ואין דבר המשמח אותי יותר מאשר לראות אתכן קורנות עת אני מסיימת את עבודתי ואתן מרגישות ונראות מיליון דולר. עם זאת, אני מודה ומתוודה שיש משהו באיפור גוף שהוא שונה בתכלית. אם אקביל את שני התחומים לעולם התחבורה (הקבלה הגיונית ומתבקשת, תודו) אזי איפור יופי הוא כמו נסיעה במכונית פתוחה תחת שמש חמימה, שערי מתבדר ברוח לצלילי שיר דרכים מגניב. איפור גוף בשבילי, הוא נסיעה ברכבת הרים מהסוג המפותל והתלול במיוחד. הבטן שלי תמיד מתהפכת לפני שאני מתחילה במלאכה. אני מסדרת את שולחן העבודה שלי לפי צבעים, מכחולים מצוחצחים ממתינים בדום מתוח ובסדר מופתי לפי הגודל והכל בדקדקנות ובטקסיות השמורה בדרך כלל לנהלי הבטיחות של נמה"ת בן גוריון. זה אף פעם לא יוצא כמו שחשבתי שיצא (אלא הרבה יותר טוב) ובחלוף מה שמרגיש כמו רגע קט (אך בפועל הוא יותר כמו 3 שעות) הכל נגמר, הדוגמנית רחוצה והכל כלא היה.

'שיעור ציורי גוף' הפך לסאגה מתמשכת שאני אוהבת לכנות בחיבה "האובססיה החיובית שלי". תראו לי אתר אינטרנט, מגזין, בלוג, כתבה בעיתון, סרטון או אלבום בפייסבוק בו מככבות פטמות מעוטרות בצבעוניות עליזה ואהיה שם לפני שתספיקו לומר 'איך לא קר לה ככה?'. אני מה שאולי תקראו לו, משוגעת לדבר. והדבר, לשמחתי, פוגש אותי היכן שלא אפנה.

פעם בשנה מתאספים להם יחדיו עשרות אלפי משוגעים לדבר על מנת לחגוג את הצבעוניות המשכרת ולהעניק פרסים יקרי ערך למשוגעים שעשו עבודה מוצלחת במיוחד. פסטיבל ציורי הגוף השנתי המתקיים באוסטריה מאגד אליו אמנים מכל רחבי הגלובוס שמבלים שבוע הזוי ומטריף בין תחרויות (מתקיימות עשרות כאלה לאורך השבוע) סדנאות אמן של המאפרים הגדולים בעולם, מופעי מוסיקה ענקיים ואוירה חד פעמית. לפני כשלושה חודשים החלטתי להצטרף לשגעת ולטוס לאוסטריה אולם גיליתי שחודשיים מהווים מסגרת זמן אנורקסית ביותר שכן רוב המשתתפים מתכוננים לפסטיבל לאורך שנה שלמה. הפסטיבל ננעל בסוף השבוע האחרון בעודי שוהה בעיר האורות, ר"ג. אוסטריה תצטרך להמתין לי עד השנה הבאה אבל חשבתי שיהיה נחמד לשטוף את העיניים בכמה מהעבודות המרהיבות ביותר שיצא לי לראות על גבי אלבומי הפייסבוק הססגוניים של חבריי שכן נכחו בפלא האוסטרי.

שני ישראלים מוכשרים הנמנים על אורחי הפסטיבל הקבועים הם עינת דן ובן אסיף. עינת, מאפרת בחסד שהחלה את דרכה בארץ, משם המשיכה לניו יורק ומשם למילאנו שם עשתה חיל בהפקות האופנה הגדולות של המעצבים הנחשבים ביותר. ברמה האישית, יצא לי לראיין את עינת במסגרת כתבה שערכתי לאחרונה ושמחתי לגלות שמאחורי ההשראה האישית והמקצועית עומדת אישה מקסימה ואינטיליגנטית.

עינת דן בהכנות לתערוכה הנושאת את שמה. צילום: בן אסיף. לאתר של עינת לחצו כאן

במסגרת הפסטיבל הושק ספר המאגד בתוכות את עבודותיהם של אמני האיפור המובילים בעולם. את כריכת הספר מעטרת עבודתה של עינת, כבוד שאין לי דרך אפילו להתחיל ולדמיין. תערוכה מיוחדת של עבודתיה התקיימה לרגל השקת הספר המיוחד, ועינת אירחה סדנאות אמן במסגרת השיעורים המוצעים למבקרי הפסטיבל. על מנת לשריין שעה של למידה מאמני האיפור החביבים עליכם תיאלצו להיפרד מסכום סמלי בלבד ועל כך נותר רק לומר – בקרוב אצלי.

בן אסיף הוא צלם מוכשר, ולפי האלבומים שבפייסבוק שלי לאחרונה נראה שהוא גם חבר קרוב של עינת ושל קומץ ישראלים נוספים המככבים בפסטיבל האוסטרי. במסגרת הפסטיבל מתקיימות גם תחרויות שונות בצילום, המאפשרות לקבל זוית נוספת על עבודות האומנות החיות המרהיבות המעטרות את כר הדשא הקריר בתחרות.

בן אסיף
בן אסיף בהכנות לתערוכה של עינת דן, אוסטריה. עבודות האיפור שבצילום: עינת דן.

אחרונה חביבה היא מאפרת רוסיה מקסימה שגיליתי לפני כמה ימים הודות לנפלאות האינטרנט. אלבום של חבר שהוביל לאלבום של חברה שהוביל אותי היישר לתוך ארץ הפלאות של כריסטינה אליזרובה.


כשערכתי בירורים בתקווה שיתאפשר לי להתחרות בפסטיבל של השנה, חקרתי לעומק את נהלי התחרויות השונות. לכל תחרות צריך להצטייד בדוגמן או דוגמנית (או כמה מאלה, תלוי בקונספט) ולהכין אותם למופע בן 3 דקות עם מוסיקה לבחירת האמן. המופע הוא חלק אינטרגלי מהניקוד בתחרות ולכן יש להכינו מראש ובתשומת לב. את הדוגמנים ניתן ללהק במסגרת יום ליהוק מיוחד המתקיים בראשית הפסטיבל, אולם חשוב להכין אותם מראש למופע ולתרגל עליהם את האיפור הנבחר (כמובן שניתן להצטייד בדוגמנים מראש שיגיעו איתך מארץ מולדתך – מי שמעונין לנסוע איתי בשנה הבאה מוזמן. מדובר בתענוג לא זול – ראו הוזהרתם). מדוע אני מלאה אתכם באדמיניסטרציה של אליפות העולם בציורי גוף? ובכן, משום שעל פי מחקר קצר שערכתי, כריסטינה שלנו התחרתה השנה בלא פחות משלוש תחרויות שונות במסגרת הפסטיבל (!). כמות ההשקעה והמחשבה שהשקיעה האישה המוכשרת הזו השאירו אותי פעורת פה ומלאת יראת כבוד.

התחרות הראשונה בה השתתפה כריסטינה היא תחרות ה'פלואורו', שהיא גם התחרות שאני תכננתי להשתתף בה. מדובר בתחרות לילית המתקיימת בחושך מוחלט, איפור הגוף הוא כזה הזוהר בתאורת UV  סגולה. בעבר, התנסיתי באיפור עם צבעים מהסוג הזה במסגרת פרויקט סיום ללימודי איפור, קשה לי לתאר את האפקט המרהיב של הדמויות הנוצרות כתוצאה מהמשחק בצבעים הללו, ולכן אתן לתמונות לדבר בעד עצמן... עבודתה של כריסטינה בקטגוריה זו זכתה במקום השני בתחרות.

עבודתה של כריסטינה לתחרות ה'פלואורו' בה זכתה במקום השני

עבודתה של כריסטינה לתחרות ה'פלואורו' בה זכתה במקום השני

עבודתה של כריסטינה לתחרות ה'פלואורו' בה זכתה במקום השני

בכל שנה נבחר נושא כללי המהווה קונספט לפסטיבל כולו על כל התחרויות שבו, והשנה הנושא היה 'רנסאנס – לידה מחדש'. העבודה הבאה של כריסטינה התחרתה בקטגורית איפור אפקטים מיוחדים, בה משולבים אלמנטים מודבקים ומפוסלים כחלק מהאיפור עצמו. לטעמי, זו אחת העבודות המרהיבות ביותר שיצא לי להיתקל בהן. כריסטינה היא אמנית מהסוג הגורם לעבודה להראות פשוטה כל כך, כאילו היא זורמת ממנה בקלילות כמו שפת אם, או צחוק מתגלגל. בפועל, כמישהי שמכירה את שיטות העבודה מהשטח אני יכולה להעיד שמדובר בכישרון בלתי יאמן ממש.

איפור גוף: כריסטינה אליזרובה

איפור גוף: כריסטינה אליזרובה

העבודה שלפניכם לא זכתה בשום פרס, מה שאולי מלמד משהו על הסטנדרטים הפסיכיים של התחום המטריף הזה. אין ספק שיש לי נעליים עצומות לצעוד בהן. אולם שלא תטעו, אצעד גם אצעד. נתראה בשנה הבאה!

4 תגובות:

  1. מאז ומתמיד צעדת בנעליים שהיו גדולות עלייך, המהמם הוא שאף פעם לא ניסית למלא אותן - קפצת החוצה מתוכן וקישקשת עליהן מבחוץ, החלפת שרוכים במחוכים, סוליות בקנווסים ובלית אותן בדרכך שלך עד שמצאת לך צעצוע חדש.

    אני שמח לדווח שהצעצוע הנוכחי הולם אותך נורא :)

    השבמחק
  2. וואו, ריגשת :) תודה תודה תודה תודה. אוהבת אותך.

    השבמחק
  3. זה שקראתי פוסט על איפור גוף מההתחלה ועד הסוף מוכיח כמה כישרון יש לך :)

    השבמחק
  4. איזו גדולה את, שאת הולכת באמונה כזאת ומגשימה את החלומות שלך
    אני מרגישה את המוטיבציה בתוכי הולכת ומתגברת
    איזה כיף

    השבמחק